maseczka na twarzy

Jak dbać o skórę trądzikową?

Cera trądzikowa to problem wielu osób – w tym również dorosłych – a jej pielęgnacja jest niełatwa i problematyczna. Dlatego dziś zebraliśmy dla ciebie kilka porad odnośnie tego, jak dbać o taki typ cery, nie ryzykując przy tym pogorszenia jej stanu czy nawet wystąpienia podrażnień lub reakcji uczuleniowych.

Jak poradzić sobie ze skórą trądzikową?

Cera trądzikowa charakteryzuje się m.in. występowaniem wyprysków, nadmierną produkcją łoju, rozszerzonymi porami, zmianami ropnymi czy zaczerwienieniami. Objawy te zazwyczaj mają źródło w zbyt dużym namnażaniu się bakterii beztlenowych lub w niewłaściwym złuszczaniu się naskórka – to ostatnie skutkuje zatkaniem ujść gruczołów łojowych, które z kolei przyczynia się do powstawania pryszczy i wyprysków.

Prawidłowa pielęgnacja umożliwia zmniejszenie lub całkowite pozbycie się zmian trądzikowych. Kluczową kwestią jest tu jednak dobór odpowiednich kosmetyków – przede wszystkim nie powinny one zawierać alkoholu, który może wysuszać naskórek i stymulować skórę do zwiększonej produkcji sebum.

Właściwie dobrane preparaty sprawią, że skóra będzie lepiej nawilżona i pozbawiona nadmiaru sebum, a także przyspieszą jej regenerację. By osiągnąć pożądane rezultaty, należy bezwzględnie zadbać o następujące elementy pielęgnacji:

• Zabiegi dermatologiczne – pozwalają szybciej pozbyć się niepożądanych zmian na skórze poprzez jej dokładne oczyszczenie, nawilżenie i odżywienie. Zabiegi do skóry trądzikowej to m.in. peeling kawitacyjny czy oczyszczanie wodorowe.
  • Oczyszczanie twarzy – należy wykonywać je rano i wieczorem z użyciem delikatnych preparatów antybakteryjnych, które usuną zanieczyszczenia i zahamują wydzielanie sebum.
  • Złuszczanie naskórka – należy wykonywać je przynajmniej raz na tydzień. Dzięki peelengowi gruczoły łojowe zostaną odblokowane, a martwy naskórek usunięty.
  • Tonizacja – czyli nakładanie hydrolatu lub toniku normalizującego, który przywraca naturalne pH skóry i redukuje produkcję łoju.
  • Nawilżanie – przeprowadzane codziennie, za pomocą kremu odpowiednio dobranego do typu cery. Krem do cery trądzikowej nie tylko nawilży, lecz także przywróci równowagę w gospodarce wodno-tłuszczowej skóry.